Za Kulisami Nazwy I Logotypu

Kikkoman to jeden z niewielu producentów, którzy szczycą się produkcją oryginalnego naturalnie warzonego sosu sojowego. Nasza marka jest znana i ceniona na całym świecie - to kwestia jakości. Wszystko, co musisz wiedzieć o Kikkomanie, zawiera się w samej jego nazwie i logotypie.

Naturalnie warzony sos sojowy od wieków stosowano jako przyprawę w kuchni azjatyckiej - głównie w Japonii. W dzisiejszych czasach naturalnie warzony sos sojowy Kikkoman wzbogaca smak potraw w wielu różnych krajach – od basenu Morza Śródziemnego po Skandynawię, od Azji po Amerykę. To nie przypadek, że Kikkoman jest światowym liderem na rynku sosów sojowych, a jego logotyp jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie.

Nazwa mówi wszystko

Nazwa Kikkoman® ma swoje ukryte znaczenie, podobnie zresztą jak wiele słów w języku japońskim. „Kikko” oznacza skorupę żółwia, a „man” oznacza „dziesięć tysięcy”. Tyle według japońskiej legendy żyją żółwie, które są symbolem szczęścia, sukcesu i długowieczności.

Tak się składa, że szczęście, sukces i długowieczność to również wartości, do których dążymy w Kikkomanie. Dlatego nasza nazwa oraz logotyp powstały wiele, wiele lat temu. Charakterystyczny heksagon to symboliczne przedstawienie skorupy żółwia oraz japońskiego znaku kanji, oznaczającego liczbę 10 000. W ten właśnie sposób nasz logotyp z powodzeniem łączy tradycję i nowoczesność.

Starannie zaprojektowane

Każda butelka sosu Kikkoman jest opatrzona słynnym czarnym logo. W 2008 roku wprowadzono dodatkowo logo w kolorze pomarańczowym - ciepłym kolorze, który kojarzy się ze słońcem i ogniem, a symbolizuje dobre zdrowie, młodość oraz witalność. Nowe logo i jego barwa są wyjątkowe również dlatego, że kolor pomarańczowy wykazuje działanie pobudzające apetyt.

To, że Kikkoman jest tak wyjątkową marką, zawdzięcza równie kultowej butelce, zaprojektowanej przez Kenjiego Ekuana. Jej niepowtarzalny kształt jest rozpoznawalny na całym świecie.

Piękna I Praktyczna: Ikona Designu

Design wpływa na poprawę jakości życia
od Kenji Ekuan
Ekuan odegrał ważną rolę w kształtowaniu rodzimej tradycji projektowania opakowań i logotypów. Jednym z jego najsłynniejszych projektów jest stworzony w 1961 roku i urzekający swoją formą dozownik naturalnie warzonego sosu sojowego Kikkoman.
1.
Na styku elegancji i użyteczności

Prosta, elegancka i nowoczesna butelka sosu sojowego Kikkoman wyróżnia się opływową sylwetką i dyskretnym liternictwem. Jest po prostu pięknym przedmiotem, który funkcjonuje jako ozdoba stołu w domach i restauracjach na całym świecie. Butelka posiada też idealnie wyprofilowany nalewak, dzięki któremu dozowanie nawet małych ilości sosu sojowego jest niezwykle precyzyjne i obywa się bez skapywania.

Tym sposobem piękna i praktyczna zarazem butelka nie tylko ułatwia gotowanie, lecz także doskonale prezentuje się na stole. Jest także ekologiczna - dzięki odkręcanej nakrętce i możliwości mycia w zmywarce, butelka Kikkoman jest przedmiotem wielokrotnego użytku.

2.
Zagadka rozwiązana

Wiesz, dlaczego nalewak w butelce Kikkoman ma dwa otwory? To przemyślane rozwiązanie, które pozwala kontrolować szybkość nalewania sosu sojowego. Zobacz, jak robią to prezenterzy z Bosh.tv, którzy ochrzcili ten wynalazek „Control Hole”!

3.
Sztuka przyjemności

Designerska butelka Kikkomana jest dziś prawdziwym znakiem rozpoznawczym naszych sosów sojowych. Zdobyła nagrodę Lucky Strike Designer Award w 2003 roku i od wielu lat jest eksponatem wystawianym w Museum of Modern Art w Nowym Jorku oraz Design Zentrum Nordrhein-Westfalen w Niemczech. A najlepsze jest to, że nasz kultowy dozownik sosu jest nie tylko ikoną designu, lecz także praktycznym opakowaniem.

Odkryj więcej

Nie obchodź się smakiem!

Zapisz się na regularną porcję pysznych inspiracji!
Nie wszystkie wymagane pola zostały wypełnione.

Chcę otrzymywać informacje o produktach, nowościach i promocjach na swój adres e-mail. To nic nic kosztuje, a wypisać się możesz w każdej chwili.