Marka & logo

Marka & logo

Kikkoman to jeden z niewielu producentów prawdziwego sosu sojowego. Marka ta jest doceniana na całym świecie za jakość. Od wieków Naturalnie warzony sos sojowy do Kikkomana jest używany w azjatyckiej kuchni, szczególnie w Japonii. Obecnie sos sojowy od Kikkomana wzbogaca smak jedzenia w wielu krajach – od Morza Śródziemnego po Skandynawię, od Azji po Amerykę. To nie przypadek, że Kikkoman to światowy lider na rynku sosu sojowego.

Wszystko kryje się w nazwie

Jak wiele japońskich imion, nazwa Kikkoman ma specjalne znaczenie. „Kikko” oznacza skorupę żółwia, a „man” to 10 000. Jak mówi japońska legenda, żółwie żyją do 10 000 lat i symbolizują szczęście, sukces i długowieczność. Właśnie na tym zależy firmie Kikkoman, dlatego wiele lat temu powstały ta nazwa i logo. Charakterystyczny heksagon składa się z symbolicznej skorupy żółwia i japońskiego znaku kanji oznaczającego 10 000, łącząc w ten sposób tradycję z nowoczesnością.

Pełne życia i nowoczesne logo firmy

Na każdej butelce Kikkomana widnieje słynne czarne logo. W 2008 roku dodano pomarańczowe logo. Pomarańczowy to ciepły kolor, który przywodzi na myśl promienie słońca lub ogień, reprezentuje „dobre zdrowie”, „młodość i świeżość” oraz „witalność”. Nowe logo i kolory są niezwykłe także dlatego, że pomarańczowy pobudza apetyt.

Czy wiesz, że...?

Kikkoman to światowy lider na rynku sosu sojowego. Miliony ludzi na całym świecie znają i używają Naturalnie warzony sos sojowy.