Podziel się na Google+:

Nasiona z pakietem energii

Nawet najmniejsze nasiono zawiera wiele wartościowych składników odżywczych, żeby zarodkom roślinnym zapewnić jak najlepszy start. Nic więc dziwnego, że te malutkie pakiety energii dla nas ludzi są ważnym elementem zdrowego, pełnowartościowego pokarmu. 

Kwasy tłuszczowe omega, witaminy i błonnik 

Ten, kto do swojego jadłospisu włącza nasiona oleiste, jak np. siemię lnu, nasiona konopi, pestki słonecznika i dyni, profituje dzięki zawartych w nich, niezbędnych kwasach tłuszczowych. Tych niezbędnych substancji ludzki organizm nie potrafi sam wyprodukować i dlatego musi je dostarczyć wraz z pożywieniem. Do najbardziej znanych, niezbędnych kwasów tłuszczowych zalicza się „Omega 3“ oraz „Omega 6“. Wspierają one między innymi regulację ciśnienia i poziomu tłuszczu we krwi. Dodatkowo pestki i nasiona zawierają wiele witamin, składników mineralnych, przeciwutleniaczy i mikroelementów i są bogate w błonnik.

Nasiona chia i siemię lnu

Szczególnie wysoki udział składników korzystnych dla zdrowia zawierają nasiona chia. Krajem ich pochodzenia jest Meksyk, gdzie są pozyskiwane z rośliny zielnej, która należy do gatunku szałwii. Już Majowie doceniali te zdrowe, ciemne nasiona. Typową potrawą jest budyń z nasionami chia, które po chwili pęcznieją. Można ich również używać do przygotowania potraw warzywnych i mięsnych, do pieczywa i musli. Posiadają wiele właściwości podobnych do siemienia lnu: Siemię lnu, żółte i brązowe, także jest bardzo zdrowe i ma lekko orzechowy smak.